Allah Lain | جمع من الإلهام والحافز الإسلامي: Allah Lain
Custom Search
"Tunjukilah kami jalan yang lurus ... " (Al Fatihah 6)
Sabda Isa kepadanya, "Akulah jalan Yang Lurus ... " (Injil, Rasul Yahya 14:6)

Senin, 04 November 2013

Allah Lain


جمع من الإلهام والحافز الإسلامي - Allah Lain Update Lagi Nih sodara Muslimin Dan Muslimat, Tentang Allah Lain. Untuk Sahabat Sekeyakinan Yang sedang Mencari Allah Lain, Mungkin Allah Lain Ini bermanfaat Buat Anda. Monggo Dilihat Allah Lain di bawah Ini Agar Lebih Jelas Tau Tentang Agama kita Yang sangat Kita Cinta Dan Kita Puji-puji ini.



ALLAH LAIN.

Apakah yang dimaksud dgn sujud menyembah?
Dan Apa yang dimaksud dengan Allah Lain?

Bila kita berdoa dgn cara menundukkan kepala dgn takjim, membungkukkan badan dgn takjim, menunggingkan badan dgn takjim, itulah yg disebut Sujud menyembah.
Bicara tentang Allah atau Tuhan adalah bicara tentang kuasa. Bila anda percaya bhw sesuatu itu punya kekuatan atau kuasa tertentu, maka sesuatu itu telah menjadi Allah Lain. (Untuk memahami ini tentu anda perlu mengerti makna kata iman dan kata teologis)

Bila anda membaca ayat ayat ini, dikaitkan dengan keberadaan Hajar Aswad, maka secara teologis anda akan dapati bhw Islam menyembah berhala. (Maksud saya, tanpa sadar sebetulnya menyembah berhala. Tanpa sadar menyekutukan Allah. Tanpa sadar sedang menyembah Allah dengan cara yang salah)

Imamat 19:4
"Janganlah kamu berpaling kepada berhala-berhala dan janganlah kamu membuat bagimu dewa tuangan; Akulah TUHAN, Allahmu.

Imamat 26:1
"Janganlah kamu membuat berhala bagimu, dan patung atau tugu berhala janganlah kamu dirikan bagimu; JUGA BATU berukir janganlah kamu tempatkan di negerimu untuk sujud menyembah kepadanya, sebab Akulah TUHAN,

Yeremia 25:6
"Juga janganlah kamu mengikuti allah lain untuk beribadah dan sujud menyembah kepadanya; janganlah kamu menimbulkan sakit hati-Ku dengan BUATAN TANGANmu, supaya jangan Aku mendatangkan malapetaka kepadamu.

Mazmur 81:9 (81-10)
"Janganlah ada di antaramu allah Lain"


Terima kasih telah membaca Artikel Tentang Allah Lain . Jika Anda ingin Copy Paste Artikel ini, Harap cantumkan Link Allah Lain sebagai sumbernya.
thumbnail Judul: Allah Lain
Ditulis Oleh:جمع من الإلهام والحافز الإسلامي
Dtrebitkan Pada :2013-11-04T02:23:00-08:00
Rating: 4.9
Reviewer: 9999 Reviews
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

جمع من الإلهام والحافز الإسلامي.

Designed by Admin | Publisher